To pravé na Kung-Fu

Ahojte. Určite ste už o mne čítali, že chodím viac ako 8 rokov na Kung-Fu a v súčasnosti sa venujem aj samotnému trénerstvu. To však vyžaduje aj kvalitné pomôcky, ktoré je niekedy veľmi ťažké zohnať. Ako určite viete a ako ste aj vo filmoch mohli vidieť, pri Shaolinskom Kung-Fu môžete používať viacero zbraní ako napríklad šabľu, kopiu alebo moju obľúbenú palicu. A tak sa teraz budem venovať práve palici s ktorou formy sú podľa mňa najkrajšie a aj najľahšie využiteľné v živote.

Ak sa pýtate, prečo je práve palica mojou obľúbenou zbraňou, odpoveď je jednoduchá. Kde v bežnom živote nájdete kopiu aleo šabľu? Zrejme nikde. Avšak palice sa nachádzajú v jemne pozmenenom štýle aj v našom každodennom živote. Možno nebude mať rovnaké rozmery či tvar, no mimoriadne situácie vyžadujú aj mimoriadne riešenia, takže by ste si určite vedeli poradiť aj s metlou, železnou tyčou či nejakým konárom.

Pri športe, ako to už obvykle býva, však nejde iba o účinnoť, ale aj o určitú krásu. A to najmä pri formách, ktoré musia ukazovať základné prvky Shaolinského štýlu ako aj ladnosť, silu či bojovnosť. Práve z tohto dôvodu sa na pravé čínske Shaolin Kung-Fu používa výhradne palica z čínskej ruže.

Čínska ruža je jedinečná svojou pružnosťou, ohybnosťou no zároveň aj pevnosťou. Takže pri rýchlych švihoch je dokonale vidieť, ako sa palica zatrasie, no zároveň sa nezlomí. Pri údere do zeme je vidieť, že sme do formy dali silu, no taktiež to palica obstojí.

Aby však forma vyzerala krajšie, ladnejšie a bola zvýraznená samotná sila, je potrebné zakúpiť takú palicu, ktorá je na konci zúžená. Najlepšie ak by bola minimálne o 1 výšku dlane dlhšia ako je samotný človek.

Ako ste si doteraz mohli všimnúť, nie je jedno, akú si vyberieme palicu. A nájsť práve Shaolinskú palicu je častokrát tak náročné, že si žiaci zvolia ľubovoľnú náhradu v dojme, že nebude vidieť rozdiel. Opak je však pravdou. Mne sa však podarilo nájsť tú pravú palicu, ktorá poteší všetkých prívržencov Kung-Fu.

Samotná dodávka bola bezproblémová. Osobne sa mi veľmi páčilo, že aj keď ide o veľký rozmer, predajca si dal na jej dodávke naozaj záležať. Bola niekoľkokrát obmotaná pukacím papierom a následne zabalená do čierneho obalu. Musím však povedať, že aj jej samotné rozbaľovanie bolo trocha komplikované. 

Veľmi sa mi páči jej prirodzený bledý vzhľad, čo pôsobí naturálne.

Čo sa týka palice, je absolútne podľa mojich predstáv. Dolná časť má rozmery 3,2cm a horná 2,3cm, pričom sa postupne zužuje. Tento rozdiel je dostačujúci na to, aby sa palica pri formách správala tak, ako sa má, a teda sa jemne zachvela, ohla či zatriasla a to bez toho, aby sa začala lámať alebo praskať. 

Čo sa týka dĺžky, osobne by som mala mať minimálny rozmer 180cm, avšak dlhšia mi rozhodne neprekáža. S dlhšou palicou som bola naučená v podstate už v začiatkoch, kedy som ešte nevedela, podľa čoho palicu vyberať, a tak mi je oveľa príjemnejšie pracovať s palicou, ktorej dĺžka je okolo 2m. Pre mužov sú však tieto rozmery absolútne ideálne, a tak bude už v začiatkoch vidieť a cítiť, že majú palicu pevne v rukách. 


S touto palicou sa dajú veľmi dobre robiť formy. Vyzerajú tak, ako by mali, čo značí, že už na prvý pohľad rozpoznáte štýl, ktorému sa človek venuje. S palicou som preto maximálne spokojná.

Menovky: