101 dní vďačnosti

Hľadáte inšpiráciu pre vaše životné pokroky? Chcete viac vďačnosti do vašeho života? Pred nejakou dobou sa na Slovenskom trhu konečne objavila kniha, resp. knižný diár s názvom 101 dní vďačnosti. Túto knihu vďačnosti vytvorilo vydavateľstvo I Can Academy, ktoré môžete poznať aj vďaka ich motivačným diárom či kalendárom.

Samotná obálka je na prvý pohľad veľmi jednoduchá. Žlto-oranžová strana pripomínajúca s bielymi pierkami. Ak sa však človek pozrie bližšie a knihu mierne nakloní, uvidí na nej bielym vryté texty ako je: Merci, Thank you alebo Ďakujem. Veľmi mi to pripomína samotný život, nakoľko si každý píšeme vlastnú knihu. A to, aká je vďačnosti dôležitá si mnohokrát ani neuvedomujeme. No za každým úspechom je v pozadí ukrytá práve vďačnosť.

Ako prvé si v knihe môžeme všimnúť zopár rád a tipov ako byť každým dňom vďační. Na začiatku myslite v malom, neskôr dokážete myslieť i vo veľkom. A aby ste to zvládli, pokúste sa motivovať. Ako sa odmeníte, keď budete vďačný prvých 5 dní? Kúpite si niečo, čo máte radi, alebo si doprajete nejaký zážitok? Ja som si povedala, že 5 dní, som už viackrát zvládla, a tak som si dala len takú maličkosť, aj keď pre mňa je to tiež dosť veľká vec. A to je kúpa tyčinky Raw Me. Túto tyčinku som bežne v obchode asi nevidela, a tak ju budem musieť ísť kúpiť do zdravého obchodíku.

A čo si doprajete po 20 dňoch vďačnosti? Ja som si opäť vybrala niečo malé-veľké. Tentokrát som sa však rozhodla, že zvolím niečo menej nákladné a za 20 deň si doprajem duchovnú hodnotu v štýle výletu. Je jedno či sa pôjdem iba poprechádzať po vonku s kamarátmi alebo pôjdem reálne na výlet. Podstata je tá, že budem tráviť čas v prírode.

50 a 101 dni vďačnosti sú pre mňa už naozaj nemysliteľné a neverím, že to dosiahnem. A tak som si z tohto dôvodu zvolila, že budem myslieť vo veľkom. A tak sú mojimi odmenami kúpiť si draka, na ktorého mi je už dlhšie ľúto vyhodiť peniaze, a potom si kúpiť čínske taniere, ktorým už dlhšie odolávam. Takže, ako to tak vidím, budem musieť vydržať 101 dní, pretože tie taniere naozaj potrebujem :) Môžte si však zvoliť aj niečo ako napríklad ísť na romantickú večeru s priateľom alebo niečo, čo vás naozaj teší už len pri myšlienke na to.

Tento diár nezabudol ani na návod k použitiu. A tak sa ho naozaj nemusíte báť. Ľavá strana je zložená z rannej vďačnosti, kde si človek napíše nie len to, za čo je dnes vďační, ale aj to, čo chce v tento deň dosiahnuť.

Pravá strana je naopak orientovaná práve na večer a zhrnutie všetkých krás za deň. Práve preto nás núti zamyslieť sa nad tým, čo pekné sa nám v tento deň stalo.

Každá strana nám poukazuje na rovnaké veci, avšak samotný spodok je iný. Na spodku strán nájdete mierku s vyznačenými číslami 5,20,50,101, aby ste si mohli kontrolovať, koľko dní vám chýba do splnenia si svojho sna, a ako postupujete.

Osobne túto knihu v rámci posunu vpred hodnotím naozaj veľmi pozitívne i napriek tomu, že je veľmi jednoduchá.


Menovky: ,