Čajíkujeme si

AJ vy patríte k milovníkom čajov? Potom vás určite môj nasledujúci príspevok rozhodne poteší. Rozhodla som sa vám totiž opísať chuť dvoch nových čajov, ktoré sa objavili na mojej "čajíkopoličke". Prvým je voňavý jazmín a tým druhým esencia vášne.

Voňavý jazmín
Ak patríte k milovníkom jazmínovej vône a chuti jazmínu, určite vás potom tento čaj osloví. Mne totižto pripomína botanické záhrady či predajne rastlín, kde si k samotnému jazmínu zvyknem privoňať. S tým rozdielom, že teraz ten jazmín necítim iba nosom, ale aj ústami. 

Čaj by vám mal vystačiť na 50 dávok a jeho samotný obal má červeno-ružovkastú farbu. Nakoľko je jeho zloženie iba zelený čaj a kvet jazmínu, ten jazmín v ňom určite budete veľmi výrazne cítiť. Ja by som však možno volila zelený obal, keďže ide o zelený čaj, ktorý mi príde zemitejší, a tak by som k tomu volila asi aj zemitejšiu farbu. Je v ňom zľahka cítiť aj jemnú jazmínovú vôni i chuť.

Čaj má po naliatí do šálky oranžovú farbu, pričom jeho samotná konzistencia sa skladá z menších či väčších lisovaných lístočkov. Ktoré majú na prvý pohľad zelenú až šedastú farbu. Sem tam sa v ňom nájde aj nejaký ten kvet jazmínu, ktorý má po vylisovaní jemnú krémovú farbu. 

Čo sa týka samotnej prípravy, tá nie je veľmi komplikovaná. Ak ste zvyknutý robiť si sypané čaje, potom vám to ďalej nemusím vysvetľovať. No ak nie, tak si rozhodne nezabudnite pripraviť nie len šálku, ale aj sitko. Do sitka nasypte jednu čajovú lyžičku tohto voňavého čaju a po zovretí vody nalejte toľko vody, aby sypaný čaj plával vo vode (i napriek tomu, že je stále v sitku). Počkajte 3 minúty a čaj vyberte. Takto spravený čaj môžete podávať. V prípade, že chcete čaj spraviť pre celú rodinu, určite vám odporúčam dávkovať ho jednou polievkovou lyžicou. Nakoľko je tento čaj silný, určite vám to bude stačiť. Pre mňa sú 3 minúty na luhovanie tak akurát, no tí, ktorí nie sú zvyknutý na silnejšie čaje budú spokojný zo začiatku aj s 2 minutovým luhovaním. Rozhodne však neprekročte 3 minúty, pretože bude čaj horký a hlavne silný. 

Esencia vášne
Tento čaj si vyslúžil oranžovú farbu, ktorá sa k nemu dokonale hodí. Veľmi ma však pobavilo, keď som si prečítala jeho účinky, ktoré som si predtým nevšimla. Ja si totižto čaje kupujem podľa názvu a nie podľa jeho zloženia či účinkov. A tak som si zakúpila rastlinné afrodiziakum na zvýšenie hladiny testosterónu u mužov a u žien zvýšenie estrogénu. Dokonca som sa o tomto čaji dočítala, že je užitočný aj ako liek na nespavosť, depresiu, stres či zmeny nálad. 

Keď som si však prečítala bližšie účinky (pri pravidelnom používaní), bola som príjemne prekvapená. Zvyšuje silu, vytrvalosť a schopnosť svalovej regenerácie. Tieto účinky sú pre mňa ako stvorené, nakoľko chodím na Kung-Fu už viac ako 8 rokov, a tieto vlastnosti (vytrvalosť, sila a samozrejme aj svalová regenrácia) sú nie len Shaolinskou súčasťou, ale aj povinnosťou. 

Môj čajík je však o niečo originálnejší, pretože sa niekde na pol ceste stala tlačová chyba. Tak, ako mám na samotnej krabici napísané, že sa z neho dá spraviť až 40 čajíkov, na jeho vrchnáčiku je napísaných 65. Osobne si však myslím, že je 40 šáločiek čaju málo (pri tom, aké veľké je tam množstvo) no zároveň 65 priveľa. Nechám sa teda prekvapiť, kde bude pravda :) 

Jeho zloženie je jednozložkové, teda obsahuje vňať z kotvičníka zemného. Ak mám byť úprimná, nevedela som si predstaviť, čo to vlastne za rastlinku je, a tak som si ho trocha vygooglila. Ide o rastlinku so žltými kvetmi, ktorá sa používa ako liek od impotencie. 

Opäť ide o čaj, ktorý nie je až tak výzorovo rozmanitý, ako by ste možno na prvý pohľad očakávali. Ja som totižto čakala, že ako "vášeň" bude hýriť farbami a predovšetkým v ňom bude prevládať červená. Tento názov však dostal kvôli účinkom, a tak som s tými farbami nemala tak úplne pravdu. Ide viac-menej o jednofarebný čaj, ktorý obsahuje množstvo sušených vňatí tmavo či bledo zelenej farby. 

Chuťovo je zemitý až horkastý. Aj tu som čakala skôr niečo ovocné, avšak určite ma nesklamal. V súčasnosti som si však zamilovala pravé čínske čaje s horkastou a zemitou chuťou, takže som určite veľmi rada, že som na neho natrafila. 

Menovky: ,