Flyboarding

Flyboarding je naozaj nezabudnuteľný a veľmi zaujímavý žážitok, ktorý som si rozhodne ani ja nemohla nechať ujsť. Preto som si cez adrop.sk zakúpila jednu jazdu, ktorá spolu s inštruktážou stála 45€ a musím uznať, tie peniaze stáli za to.




Cena zahŕňa:
Požičanie výstroja (neoprén + záchranná vesta + helma)
Inštruktáž
15 minút letu
Kvalita nie je najlepšia :( Ale aspoň vidíte, ako mi to išlo :)

Miesto zážitku:
Ja osobne som si vybrala Bratislavu (Zlaté piesky) Avšak v ponuke je i Čunovo, Liptovský Trnovec (Žilinský kraj) či Dalešice (kraj Vysočina)

Podmienky:
Na tento let môže ísť každá osoba, ktorá vie plávať a zároveň je staršia ako 15rokov. 15-18 ročný povinne v sprievode dospelej osoby.

Počasie + sezóna:
Flybording je možné robiť v každom počasí. V mesiacoch od apríla do novembra.

Čo si na flybording priniesť?
Na flyboarding vám postačia plavky a uterák. V dôsledku toho, že budete oblečení v neopréne, môžete mať tak dvojdielne ako aj celé plavky.

Ako flyboarding funguje?
Človek má na sebe flyboarding (doska s topánkami, ktorú si upevníte na nohu). Na spodku tohto boardu sú trisky a samotný flyboard je veľkou „trubicou“ pripevnený o skúter. Na tomto skútri je inštruktér, ktorý ovláda trisky a samozrejme, púšťa ich keď ste pripravení, či na jeho povel sa pripravíte vy. (Hlavne v začiatkoch, kedy ešte nemáte toľko odvahy).

Bližšie informácie o flyboarde sa dozviete TU.

Osobná skúsenosť
Pocity pred začiatkom
Najprv som flybording videla v reklame, kde ma tento zážitok veľmi zaujal, vďaka čomu som si tento zážitok i objednala. Komunikáciaadrop.sk bola veľmi príjemná a milá. Rezervácia zážitku bola taktiež veľmi rýchla (treba sa rezervovať týždeň vopred) a bezproblémová. Flybording som si zarezervovala na pondelok ráno a nemali s tým naozaj žiadny problém. Už ostávalo iba čakať na zážitok.

Keď sme boli na dovolenke, videla som jedno dievča (mohlo mať asi 15 rokov), ktoré bolo na flyboardingu a viac bola pod vodou, ako nad vodou. Vtedy sa u mňa dostavil prvý strach, keďže som ešte nikdy nestála na žiadnom boarde (snowboard, skateboard,..).

Cesta na flyboarding a jeho dostupnosť:
Keď prišiel deň D, myslela som si, že to nezvládnem. Našťastie som človek, ktorý by si to vyčítal, ak by to neskúsil a teda som sa odhodlala a flyboarding napokon vyskúšala.

Na flyboarding ma odviezli rodičia autom. (Diváci sú vítaní). Takže mám množstvo fotiek z flyboardingu, či už som nad vodou alebo práve pod vodou (chvíľku trvalo, kým som sa do toho dostala). Prístup bol veľmi jednoduchý.

Inštruktáž a príprava na flyboarding:
Zážitok začal naozaj v dohodnutý termín, nemusela som na nich čakať (a teda ani oni na mňa). Neoprén, helmu i záchrannú vestu mi požičali bez problémov. Mali viacero veľkostí, takže si tu určite každý nájde to svoje číslo. (Neoprén mi sadol už na prvýkrát ako uliaty, vesty som skúšala dve a helmy tri. No napokon sme sa dopracovali k tej správnej veľkosti). Čo sa týka nasadzovania samotného flyboardu, inštruktér mi s tým trocha pomohol (teda, dotiahol mi „topánky“, aby sa mi za letu nezošmykli a neublížila som si.)

Inštruktáž bola naozaj veľmi zrozumiteľná a bezproblémová. Inštruktér bol veľmi milý a chápavý. I keď, troška som sa vyľakala, keď mi povedal, že ho na skútri mám dostať do stredu jazera (nakoľko som celý pohon mala na nohách).

Flyboarding:
Na moje prekvapenie, do stredu jazera sme sa dostali bez problémov. No pri prvom vzlietnutí som sa mierne „nalogala“ vody. Čo viac mám povedať, ako to, že to bolo naozaj veľmi nepríjemné.
Ďalšie pokusy však boli už oveľa lepšie, keďže som prišla na to, že pri padaní sa nemám nadýchnuť, ale iba zavrieť ústa. Vesta ma takmer okamžite dostane nad hladinu.

Ako som už spomínala, ďalšie pokusy boli už oveľa lepšie. Zo začiatku som síce nad hladinou vydržala iba chvíľku, no čím viac som skúšala, tým to bolo lepšie a lepšie. Pomaly ale iste som sa do toho dostávala a naozaj veľmi sa mi to zapáčilo.  Párkrát som sa dostala už naozaj vysoko nad hladinu, kedy som si myslela, že pri páde na vodu to bude riadne bolieť.

Našťastie ma ani raz nič nezabolelo a každý pád na hladinu bol bezproblémový a bezbolestný, topánky ma netlačili a samozrejme ani neoprén, vesta či helma.

Koniec flyboardingu:
Flyboarding bol naozaj perfektný. No pri konci som bola už troška unavená. Ako na začiatku, tak i na konci som nás musela „odtiahnuť“ k brehu. Veľmi sa mi páčilo i to, že ma na súš „vystrelil“ za pomoci flyboardu, inak by som sa z vody (bez pomoci nôh) zrejme nedostala. (Ani toto nebolelo. ) Inštruktér mi ešte pomohol vyzuť sa z flyboardu a dostať flyboard na breh. Naozaj bol veľmi milý.


Celkové zhodnotenie:

Tak, ako som sa na začiatku obávala, tak to bolo perfektné. Bol to nezabudnuteľný zážitok, pri ktorom som sa veľmi dobre zabavila a to i napriek tomu, že som bola ešte začiatočníčka a na boarde vo všeobecnosti som stála po prvý krát. Pády neboleli, inštruktér bol príjemný a samotné lietanie nezabudnuteľné. Určite si chcem flyboarding ešte niekedy zopakovať. Bolo to perfektné.



Po kliknutí na fotku sa vám fotka zväčší
FOTOGALÉRIA

































Menovky: ,